Sunday 23 November 2014

Aktiviti Katak Di Bawah Tumpurung

Saya FIKIR mana-mana negeri yang berusaha untuk MENYEKAT blog sskm ialah sedang BERSEMBUNYI seperti KATAK DI BAWAH TEMPURUNG. Saya setuju jika kerajaan MENYEKAT BLOG LUCAH atau BLOG SEKS daripada di AKSES oleh rakyat MALAYSIA tetapi menyekat BLOG SSKM hanya akan MENAMPAKAN KETIDAKBENARAN yang mereka lakukan kepada NEGARA SABAH dan SARAWAK. 

Apabila MALAYA tertekan dengan SSKM, mereka mulai membuat huru-hara dalam diam. Mereka menyekat mana-mana laman web atau blog yang memberitahu KEBENARAN tentang mereka dengan TUJUAN untuk menyembunyikan SEJARAH Sabah dan Sarawak daripada diketahui oleh orang lain.

Bagi saya, tindakan MALAYA berbuat demikian ialah bertujuan supaya menutup MINDA RAKYAT Malaysia supaya MALAYA terus menerus MENYEMBUNYIKAN kebenaran yang telah mereka lakukan selama 51 tahun kepada SS sehingga sekarang. 

Memang tidak dapat dinafikan lagi bahawa KEDUDUKAN MALAYA sekarang sudah  TERANCAM walaupun SSKM tidak mengancam. Mereka mahu supaya SEMUA rakyat di Malaysia jadi BODOH.


Taktik kerajaan menyekat blog http://sabahsarawakmerdeka.blogspot.com/ daripada dilihat oleh ORANG RAMAI ialah TAKTIK untuk MELUPUSKAN BUKTI. Adakah SSKM melanggar undang-undang negara? Jika SSKM melanggar undang-undang negara, apa undang-undang yang dilanggar? Undang-undang melanggar undang-undang?

SSKM tidak mahu KEBENARAN tentang SABAH dan SARAWAK disembunyikan. JIKA disembunyikan, nanti MALAYA akan menjadikan Sabah dan Sarawak sebagai TANAH JAJAHAN berterusan dan membodohkan GENERASI yang akan datang.

FIKIRKAN lah. Jika blog SSKM terus menerus disekat, mereka sebenarnya SEDANG MENJEJASKAN UNDIAN. Jadi, fikir-fikirkan lah. Walaupun pergerakan SSKM tidak terlibat dengan POLITIK tetapi ahlinya mungkin terlibat untuk mengundi. Rakyat tahu siapa yang mereka akan UNDI nanti.

Memang benar, Sabah dan Sarawak TIDAK masuk Dan TIDAK KELUAR dari MALAYSIA kerana SABAH dan SARAWAK tidak pernah masuk Malaysia. Sabah dan Sarawak hanya DIBENTUK untuk menjadi NEGARA yang sama TARAF, bukannya diPERGUNAKAN oleh MALAYA untuk MENGAUT KEUNTUNGAN. KEBENARAN ini disembunyikan OLEH MALAYA dengan MENYEKAT BLOG SSKM? 

Kalau INGIN terus MENJADI KATAK, lakukan SEKATAN . Kalau INGIN mendengar KEBENARAN, buatlah perubahan untuk rakyat NEGARA SABAH dan SARAWAK, bukan BERSEMBUNYI seperti KATAK DI BAWAH TEMPURUNG.

0 comments :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...