Saturday 13 December 2014

Mengapa anda mahu menentang perjuangan SSKM-SSU(UK)?

Mengapa anda mahu menentang perjuangan SSKM-SSU(UK) yang mahu mengembalikan kedudukan Negara Sabah dan Negara Sarawak ke tempat asalnya?

Negara Sabah atau dahulunya dikenali sebagai North Borneo dan Negara Sarawak pula dikenali sebagai Kingdom of Sarawak. Apa yang pihak SSKM-SSU(UK) lakukan kini hanyalah untuk mengembalikan kedudukan asal Negara kita. Bukan kita tidak pernah berdiri sendiri. PERNAH! Kita hanya mewujudkan semula Identiti Negara kita sebenar-benarnya!

Apabila pihak SSKM-SSU(UK) katakan yang kita bakal menggunakan matawang "Dolar", mengapa ramai yang ragu-ragu? Dahulunya matawang negara Sabah (North Borneo) ialah North Borneo Dollar manakala Negara Sarawak ialah Sarawak Dollar. Bukan kita tidak pernah ada matawang dahulu. PERNAH! Kita hanya mewujudkan semula matawang kita!

Bercakap mengenai isu keselamatan yang melibatkan polis dan ketenteraan untuk menjaga Negara Sabah dan Negara Sarawak, pihak SSKM-SSU(UK) berulang kali mengatakan bahawa kita boleh dan mampu untuk mewujudkan barisan pertahanan kita iaitu Polis dan Tentera kerana sememangnya dahulu kita memang ada Pasukan Polis dan Tentera sendiri yang menjaga keselamatan dan kedaulatan negara. Bukan tidak pernah tapi faktanya memang PERNAH! Kita hanya mewujudkan semula barisan pertahanan kita semula!

Apa lagi???

Masih tidak faham???

Kalau sudah faham, sebarkan...
Kalau tidak, bincangkan...

0 comments :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...